turintys ne žemesnį kaip Lietuvos kvalifikacijų sandaros VI (bakalauro) lygio kvalifikacinį laipsnį arba lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją;
privalumas turintiems aukštojo mokslo psichologijos, ugdymo mokslų, socialinio darbo arba žmogiškųjų išteklių vadybos kvalifikaciją;
Išklausę arba besimokantys pagal 200 val. trukmės karjeros specialisto kvalifikacijos tobulinimo programą, kuri įgyvendinama remiantis Karjeros specialistų išsilavinimo ir profesinių žinių reikalavimų aprašu (patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. V-617) arba turintys ilgesnę kaip 3 metų darbo patirtį, susijusią su karjeros konsultavimu (kaip pavyzdžiui, konsultantai karjeros ar asmeninio augimo klausimais, konsultantai personalo klausimais, atrankų specialistai ar konsultantai, karjeros koučeriai, studentų karjeros centrų specialistai, mokymų lektoriai, dėstytojai darbo rinkos, savęs pozicionavimo, kitose karjeros temose, karjeros ugdymo ambasadoriai, įdarbinimo konsultantai, praktikos programų organizatoriai, tarpininkai ir mentoriai);
susipažinę su Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, Europos Sąjungos (toliau – ES) teisės aktais, reglamentuojančiais švietimo ir darbo politiką, mokymąsi visą gyvenimą, profesinį orientavimą ir ES programų administravimą;
gebantys aiškiai, sklandžiai, taisyklingai, dalykiškai komunikuoti raštu ir žodžiu lietuvių ir anglų kalbomis (ne žemesniu nei B1 lygiu), kitų užsienio kalbų mokėjimas laikomas privalumu;
gebantys planuoti, įgyvendinti ir vertinti suaugusiųjų karjeros konsultavimo procesus, orientuotus į klientų poreikius;
privalumas žinantiems ir suprantantiems žmogaus gyvenimo raidos, karjeros vystymo, visuomenės ir darbo rinkos dinamikos, nuolatinio ir tęstinio mokymosi teorijas bei gebantiems taikyti skirtingus teorinius požiūrius konsultuojant suaugusius asmenis karjeros klausimais;
gebantys naudotis šiuolaikinėmis informacinėmis komunikacinėmis technologijomis ir/arba gebėjimas naudotis elektroninėmis priemonėmis, susijusiomis su karjeros konsultavimo paslaugų teikimu ir bendradarbiavimu su kolegomis, ir parinkti tinkamas informacines priemones bei šaltinius pagal paslaugos gavėjo poreikius.
privalumas gebantiems naudotis įvairiomis karjeros valdymo informacinėmis sistemomis;
gebantys kaupti, sisteminti ir apibendrinti informaciją, analizuoti, rengti išvadas, numatyti problemas ir siūlyti galimus problemų prevencijos bei jų sprendimo būdus;
pareigingi, kūrybiški, kruopštūs, gebantys savarankiškai planuoti ir organizuoti savo veiklą;
turintys komandinio darbo įgūdžių.
PAGRINDINĖS FUNKCIJOS
konsultuoja suaugusiųjų karjeros klausimais „Krypties kompasas – Suaugusiųjų profesinis orientavimas (SPO)“ projekto tikslinę grupę bei informuoja ir/arba nukreipia IMP sistemos klientus telefonu, pokalbiais internetu, vaizdo susitikimų metu ar elektroniniu paštu;
atlieka besikreipiančiojo situacijos vertinimą ir atsakingai teikia pasiūlymus dėl tolimesnių žingsnių klausimams išspręsti;
padeda išsilavinimo klausimuose, naujos profesijos paieškose ar keičiant profesiją, pristato stojimo galimybes, konsultuoja karjeros klausimais ir apie įsidarbinimo galimybes ir esamas profesijas, supažindina su susijusiais įrankiais, metodinėmis priemonėmis, internetiniais ištekliais;
padeda klientams naviguoti tinklapyje, spręsti iškylančius techninius ar informacijos paieškos iššūkius;
registruoja klientus į gilumines konsultacijas;
sistemina pirminių konsultacijų turinį, jį analizuoja ir pritaiko paslaugos tobulinimo procese;
priima klientų skundus, prašymus, pareiškimus ir kitus dokumentus;
renka ir sistemina naujausią informaciją suaugusiųjų karjeros konsultavimo temomis, taip pat apie darbo rinką, profesijas, studijas, mokymosi visą gyvenimą galimybes, karjeros valdymo informacines sistemas bei elektronines priemones;
rengia dažniausiai užduodamų klausimų skiltį, ruošia atsakymus, pranešimus, straipsnius;
prireikus bendradarbiauja su projekto partneriais, suinteresuotomis šalimis bei peradresuoja jiems skirtus klausimus pagal kompetenciją;
padeda spręsti iškilusias problemas ir valdyti konfliktines situacijas;
nedelsiant informuoja atsakingus asmenis apie galimus IMP sistemos veiklos sutrikimus bei teikia pastabas ir pasiūlymus sistemos tobulinimui;
dalyvauja apmokant naujus konsultantus ir įvedant į projekto veiklas;
pavaduoja kitą pirminio lygio SK konsultantą, kai jo nėra darbe dėl ligos, komandiruotės, atostogų ar kitų priežasčių;
inicijuoja ir dalyvauja konsultavimo tvarkų bei tvarkų, reikalingų SKK paslaugai bei IMP sistemai veikti, rengime bei pasiūlymų teikime ir aptarimuose;
teikia informaciją, pasiūlymus bei pagalbą projekto įgyvendinimo komandai;
atlieka kitas teisės aktuose, projekte ir Agentūros procesuose numatytas funkcijas bei vadovų pavestas užduotis, susijusias su Agentūros veiklos tikslais ir neprieštaraujančias Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.