Rasta rezultatų:

*alt_site_homepage_image*
lt
en

Diskusijos metu pristatytos Lietuvos Nacionalinio socialinių inovacijų kompetencijų centro strategijos gairės

Diskusijos metu pristatytos Lietuvos Nacionalinio socialinių inovacijų kompetencijų centro...
2022 m. Spalio 26 d.

2022 m. spalio 26 d. Europos socialinio fondo agentūroje diskusijos su nevyriausybinių organizacijų, viešojo sektoriaus, akademijos, verslo atstovais metu pristatyti projekto „PEnCIL“ (Pan European Social Innovation Lab) ekspertų atlikto socialinių inovacijų ekosistemos tyrimo Lietuvoje rezultatai, pasidalinta  naujausiomis žiniomis apie laukiančius socialinių inovacijų projektus, aptarta Nacionalinio socialinių inovacijų kompetencijų centro vizija ir gairės, pagrindiniai tikslai bei galimos veiklos:

  1. Ekosistemos objektų stebėsena – akademijos, NVO, valstybės ir savivaldybės institucijų, verslo.
  2. Atliekant stebėsenos veiklą, teikti rekomendacijos galimiems viešosios politikos sprendimams (Vyriausybei, ministerijoms, savivaldybėms).
  3. Burti socialinių inovacijų srityje veikiančius subjektus – akademiją, NVO, valstybės ir savivaldybės institucijas, verslą Lietuvoje, ir užtikrinti informacijos sklaidą.
  4. Ugdyti kompetencijas socialinių inovacijų srityje.
  5. Užtikrinti gerosios praktikos sklaidą ir adaptavimo praktikas (anl. scalling).
  6. Veikti kaip tarpininkas tarp viešojo sektoriaus ir socialinių inovacijų kūrėjų ir diegėjų.
  7. Dalyvauti projektų validavimo procese, konsultuoti nacionalinį validuotoją, kad projektai atitiktų europinį standartą.

Diskusijos dalyviai pasidalino savo įžvalgomis, kad Nacionalinio socialinių inovacijų kompetencijų centro steigimas yra būtinas, tačiau reikalinga prioretizuoti pačiame socialinių inovacijų lauke, kur reikia telkti dėmesį ir ką pirmiausia vystyti. Pasisakyta, kad socialinių inovacijų vystymo perkėlimas ant visuomenes pečių, valstybei palengvintų naštą, tačiau išlieka baimė, kad tas pas NVO yra silpnesnioji pusė lyginant su kitais socialinių inovacijų lauko žaidėjais. Taip pat būtina išmokti atpažinti socialinės inovacijas, kaip palyginimui pateikiant lygių galimybių politiką. Įvardintas konkretus principas „learning by doing“, kurio turėtų būti laikomasi konstruojant socialinių inovacijų mokymus. Siūlyta, kad kompetencijų ugdymas galėtų būti sutelktas į gerųjų praktikų pateikimą per istorijas, partnerių paiešką kitose ES valstybėse narėse bendriems projektams.