Aktuali informacija
Vadovaudamiesi Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau - VPT) išaiškinimu, atkreipiame dėmesį, kad Viešųjų pirkimų įstatymas (toliau - VPĮ) numato, jog „jeigu tai leidžiama dėl pirkimo sutarties pobūdžio, perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose turi nustatyti tiesioginio atsiskaitymo su subtiekėjais galimybę ir tokio atsiskaitymo tvarką, kurioje be kitų reikalavimų turi būti nustatyta teisė tiekėjui prieštarauti nepagrįstiems mokėjimams“. Anot VPT, tokios galimybės nėra tik tais atvejais, kai sutarties objektas yra nedalus ir sutarties įgyvendinime neįmanomas subtiekėjų dalyvavimas. Visais kitais atvejais perkančiosios organizacijos privalo iš anksto, pirkimo dokumentuose tai nustatyti.
Pasirašius pirkimo-pardavimo sutartį, perkančiosios organizacijos ne vėliau kaip per 3 darbo dienas privalo informuoti žinomus subtiekėjus apie tokią pirkimo dokumentuose ir sutartyje numatytą tiesioginio atsiskaitymo galimybę. Jei kiti subtiekėjai paaiškėja vėliau – ši informacija jiems pateikiama per 3 darbo dienas nuo informacijos apie naujo subtiekėjo pasitelkimą iš tiekėjo gavimo dienos.
Tais atvejais, kai subtiekėjai išreiškia norą pasinaudoti pirkimo dokumentuose ir sutartyje numatyta tiesioginio atsiskaitymo galimybe, turi būti sudaroma trišalė sutartis tarp perkančiosios organizacijos, pirkimo sutartį sudariusio tiekėjo ir subtiekėjo, kurioje aprašoma tiesioginio atsiskaitymo su subtiekėju tvarka, atsižvelgiant į pirkimo dokumentuose ir subtiekimo sutartyje nustatytus reikalavimus.